ABD’nin en büyük alkollü içki üreticilerinden Brown Forman, şirketin mayıs ayında başlayan 2011 mali yılının ilk çeyreğinde sağladıkları büyüme ve yüzde 6’lık kâr artışını aralarında Türkiye’nin de bulunduğu önemli birkaç ülke sayesinde yakaladıklarını açıkladı.
Brown Forman’ın CEO’su Paul Varga, şirketin lokomotif viski markası Jack Daniels’ın ilk çeyrekteki satışlarının yüzde 16 düzeyinde arttığını belirterek, bu artışın ağırlıklı olarak ABD dışı önemli pazarlar olarak gördükleri İngiltere, Almanya, Rusya, Brezilya ve Türkiye’den geldiğini söyledi. Türkiye’deki viski tüketimi de CEO Varga’nın sözlerini doğrular şekilde 2008 yılından 2010 yılına kadar 3 yıllık süreçte iki katına yakın düzeyde artış gösterdi.
Türkiye’de düzenli artış
ABD ve gelişmiş diğer ekonomilerdeki küçülmelere rağmen, 2008 yılından bu yana özellikle viski tüketimi Türkiye’de düzenli olarak artış gösterdi. 2008 yılında 1.6 milyon litre viski tüketilirken, 2009 yılında tüketim 2.5 milyon litreye çıktı. 2010 yılında ise, viski tüketimi 2.8 milyon litre olarak gerçekleşti. AC Neilsen’ın verilerine göre, viski pazarının Türkiye’deki büyüklüğü 2008 yılında 125.5 milyon TL iken, bu rakam 2009’da 199.1 milyon TL’ye ve 2010’da da 241.6 milyon TL’ye yükseldi.
Uluslararası yaygınlık
Brown Forman’ın cirosunun yüzde 55’nin ABD dışından geldiğini kaydeden Varga, ABD’de ilk çeyrekte yüzde 2’lik artış sağladıklarını kaydetti. Varga konu ile ilgili açıklamasında, “İlk çeyrekte uluslararası yaygınlığımızın getirdiği avantajların keyfini sürdük. Ancak özellikle Jack Daniel’s ve diğer büyük markalarımızın ABD’deki büyümelerini de bizim için önemli” diye konuştu.
Yıllık büyüme dengeli
Brown Forman’ın 31 Temmuz’da sona eren ilk çeyrekteki cirosu 118.1 milyon dolar olarak gerçekleşti. Şirket geçen yılın aynı döneminde 111.4 milyon dolar ciro elde etmişti. Şirketin geçen yılki satışları da 744.9 milyon dolardan yüzde 13 artışla 840 milyon dolara yükselmişti. Brown Formon Polonya, İspanya ve Avustralya’daki satışlarında ise düşüş görülürken şirketin, yıllık büyümesinde hızlı büyüdüğü pazarlardan elde ettiği gelir ile global olarak büyüme ve kârını dengelediği kaydedildi.
Krizdeki ABD’de içki satışları toparlanıyor
PAUL Varga, ABD’de restoran ve barlardaki alkollü içki tüketiminde bir artış gördüğünü belirterek, “Bu durum krizden etkilenen alkollü içki üreticisi şirketler için ekonominin toparlanmaya başladığına yönelik olumlu bir işaret. Tam olarak ekonominin eski güçlü günlerinde olduğunu söylemiyorum. Bana göre bir kaç yıl öncesine göre daha iyi durumda olduğu kesin” dedi.
gümrüksüz satış mağazalarından iç piyasaya sürdükleri viskilerde bu kar oranlarına ne kadar yansıyor açıklayabilirlermi vergisiz kdv siz ötv siz devlete bır kuruş vergi vermeden nasıl karlarını attırdıklarını anlatsınlar türkiyedeki bütün free shop lardaki viskiler başta jack daniels olmak üzere iç piyasaya sürülmektedir,hemde çok basit yontemlerle
YanıtlaSil