ALMAN Metro Group, büyümeyi yeniden yakalamak için odaklanacağı 8 çekirdek ülke listesine Türkiye’yi de koydu. Türkiye’de Metro Group cirosu 2011’de bir önceki yıla göre yüzde 1.2’lik düşüşle 1 milyar 678 milyon Euro oldu.
2011’i yüzde 0.8 küçülme oranıyla 66.7 milyar Euro ciro ile kapattıklarını belirten Metro AG Yönetim Kurulu Başkanı Olaf Koch, “2011’de rüzgar bizi öne götürmedi, yüzümüze esti. büyüme için yapacağımız yatırımlarda 8 öncelikli ülke belirledik. 30 ülkeye öylesine yatırım yapmaktansa 8 ülkeye doğru düzgün yatırım yapmayı yeğlerim. Bizim için özellikle Çin, Türkiye ve Rusya önemli pazarlar. Bu ülkeler COO’ya değil, direkt CEO’ya bağlı olarak faaliyet gösterecekler” dedi.
Türkiye büyümede rol oynuyor
Direkt CEO’ya bağlı olarak çalışacak 8 ülkenin Çin, Fransa, Almanya, İtalya, Polonya, Rusya, Türkiye ve İspanya’dan oluştuğunu ifade eden Olaf Koch, şunları söyledi: “10 yıl içerisinde biraz yavaşlama olmasına rağmen Türkiye orta ve uzun vadede büyük potansiyele sahip. Bizim açımızdan gıda ve gıda dışı sektörlerde büyük potansiyelin olduğunu görüyoruz. Müşterimize daha yakın olmak istiyoruz. Türkiye, Cash and Carry ve Media Markt Saturn’ün büyümesi açısından çok büyük rol oynuyor. Özellikle büyümekte olan pazarlarda güçlü iş modellerimiz var. Doğu Avrupa ve Asya’da büyümeyi sürdürüyoruz.”
2012’de hızlanmamız gerekiyor
Koch, 2011’in kesinlikle kolay bir yıl olmadığını anlatarak sözlerini şöyle sürdürdü: “Başlangıçta ümit verici olmasına rağmen Avrupa genelinde borçlanma krizi tasarruf planları uygulanması işimizi zorlaştırdı. 2011 yılında kesinlikle beklentilerimizin gerisinde kaldık. 2.7 milyar Euro kâr elde ettik. Ciro üretkenliği açısından hedefe ulaşamadık. Ama yerimizi korumayı başardık. 2012’de kesinlikle daha çok hızlanmamız gerekiyor.”
Junior Metro’lar geliyor
Metro Group Yönetim Kurulu üyesi Frans Muller, Metro Junior adlı yeni mağaza konseptini Türkiye’ye taşıyacaklarına dikkat çekerek, “Bugüne kadar 10 bin metrekare ve üstü büyüklükte açtığımız Cash and Carry konsepti junior ve eko mağazalarla 5 bin metrekare ve üstü alanlara girecek” diye konuştu.
3 markamızla Türkiye’de varız, ülkeye yayılıyoruz
ÜÇ yıldır hem Türkiye’de hem diğer ülkelerde agresif strateji izlediklerini söyleyen Frans Muller, şöyle konuştu: “3 markamızla pazardayız. Pazardaki olumlu gelişmeleri görmekteyiz ve olumlu gelişmelerin devamını beklemekteyiz. Sadece İstanbul değil, sahil keimlerinde ve ülkenin doğusunda da yayılmaya başladık.”
66.7 milyar Euro toplam cirosu var
Metro Group cirosu geçtiğimiz mali yılda yüzde 0.8 azalarak 66.7 milyar Euro’ya geriledi. Ciro Almanya’da yüzde 1 azalarak 25.9 milyar Euro’ya geriledi.
Doğu Avrupa’da 16.9 milyar Euro’ya ulaşan ciro, Fas’ta Metro Cash&Carry’nin satılmasına rağmen Asya-Afrika’da yüzde 11.2 artarak 3 milyar Euro’ya çıktı.
Real Türkiye mağazaları satılmıyor
FAALİYET gösterdikleri pazarlarda Cash and Carry operaratörü olarak liderliği hedeflediklerini dile getiren Metro AG Yönetim Kurulu Başkanı Olaf Koch, Real Türkiye ile ilgili bir soru üzerine, “Real’in Türkiye mağazalarını satmayı planlamıyoruz. Böyle bir amacımız yok. Real ile uluslararası alanda birçok pazarda büyüyoruz” yanıtı verdi.
0 yorum :
Yorum Gönder
YORUMUNU GÖNDER