sponsor reklam

sırmagrup meyveli maden suyu ile ürünlerini 35 ülkeye ihraç ediyor

İÇECEK sektörüne maden suyu ile giriş yapan ve 2002 yılında kaynak suyu pazarında da faaliyet göstermeye başlayan Sırmagrup, geçtiğimiz yılın son aylarında yaptığı yatırımla suyu cam şişede piyasaya sunarken, Almanya’da çok tüketilen ‘Schorle’ adı verilen maden suyu çeşidini satışa çıkardı.
Sırmagrup Yönetim Kurulu Başkanı Davut Dişli, 2011 yılında kapasite artırımı için 20 milyon Euro yatırım yaptıklarını belirterek, “Kapasitemizi belli bir seviyeye taşıyınca ihracatta da hızla artış olmaya başladı. İhracatta toplam 35 ülkeye ulaştık. 2011 yılında 35 milyon şişe, yani 6-7 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. 2012 hedefimiz ise 15-20 milyon dolar ihracat yapmak. Öncelikli pazarlarımız arasında Dubai, Almanya, Kuzey Irak, Japonya ve İngiltere yer alıyor. Sırma, Türkiye’de nasılsa Dubai’ de öyle. Yabancı markalar içinde bir numara oldu diyebiliriz. Çin ve Güney Kore de hedeflerimiz arasında” diye konuştu.

Tüketici cam şişe istedi
Davut Dişli, Sırmagrup’un suyu cam şişede piyasaya sunduğunu ve cam şişede suyun dışında ‘Schorle’ olarak bilinen meyve sulu maden sularını çıkardıklarını belirterek, şu bilgileri verdi: “Cam şişede suya tüketici sahip çıktı. Restoran, otel ve market müşterilerinin yanında ev tüketicisi de ürüne ilgi gösterdi. Tüketiciler son dönemde cam şişe talep ediyordu. Biz de bu talebe cevap verdik. Ancak cam şişede suyu pet şişe ile kıyaslamamak gerekiyor. Çünkü cam, pet şişe ile aynı işi yapamaz. Ne bu talebi karşılayacak bir üretim var Türkiye’de ne de lojistik imkanı. Yılda 10 milyar adet pet ambalaj düşünürsek, bunu cam ile karşılamak mümkün değil. Cam daha butik olacak. Ayda ortalama adet 40-50 milyon adet pet şişe satılıyor. Camın ise 1.5-2 milyonda kalacağını düşünüyorum.”

Gazlıya rakip
“Meyve sulu maden suyu” olarak adlandırdıkları Sırma Schorle hakkında da bilgi veren Dişli, şöyle konuştu: “Bu ürünün içerisinde meyve suyu oranı çok yüksek. Piyasada içilen meyve sularının sahip olduğu oranlardan fazla meyve oranına sahip. Elma, nar ve çilek çeşitlerini sunduk. Bu içecek, Almanya’da yılda 5 milyar şişe tüketiliyor. Bu üründe hedefimiz çok yüksek. Sırma Schorle’nin satış hedefi, Türkiye’de yeni bir içecek trendinin oluşmasını sağlamak ve kısa vadede adet bazında 100 milyon şişeyi aşmak. Satışa sunulduğu 3 aylık süre zarfında 5 milyon adet şişeye ulaşan Sırma Schorle’nin, asitli içeceklerden insanları uzaklaştırmasını ve sofra içeceği olarak yerini almasını bekliyoruz. Okul kantinlerinde yasaklanan ürünlerin alternatifi olacak.”

250 milyon lira ciro
Geçen yıl yüzde 15 büyüme ile 200 milyon lira ciroyu yakaladıklarını ifade eden Dişli, “Bu yıl 250 milyon lira ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. 2011’de yüzde 5 olan ihracat payımızı 2012’de yüzde 10 haline getireceğiz. Yani 25 milyon lira ihracat yapmak istiyoruz. Şu anda 35 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Güçlü olduğumuz Dubai, Almanya, İngiltere, Japonya, Kuzey Irak bölgelerinde gücümüzü daha da yukarılara taşımak diğer ülkelerde de pazar payımızı satış ile doğru orantılı arttırmak istiyoruz” diye konuştu.
Çin’e ihracata başlıyor
Dubai’de yabancı su şirketleri arasında pazar lideri olduklarını kaydeden Dişli, “Başta Dubai olmak üzere Ortadoğu ülkelerinin en büyük avantajı kalabalık, zengin ve tüketime açık bir nüfusa sahip olmaları” derken, Çin ve Güney Kore’ye ihracat için yasal süreçleri tamamlanmak üzere olduklarını, özellikle su ihracatı konusunda en kısa sürede bu pazarlara da gireceklerini dile getirdi.

4 fabrikada üretim yapıyor

SIRMA-GRUP’un su kaynaklarının Sapanca’da ve Burdur’da, maden suyu kaynağının da Bursa’da olduğunu belirten Davut Dişli, şunları söyledi: “4 fabrikada üretim yapıyoruz. Bu fabrikaların üçü su, biri de doğal maden suyu fabrikası. Burdur’daki yeni fabrikamız geçtiğimiz yaz sonunda üretime geçti. 2011’de Burdur’daki yeni fabrikamız ve Bursa’daki maden suyu fabrikamıza ve Sapanca’daki fabrikalarımıza ek tesisler getirmek için 20 milyon Euro’ya yakın yatırım yaptık. Kapasitemizi yüzde 60 ile 80 arasında artırdık. Kapasitemiz şu anda maden suyu ve pet şişede günde 300 bin adet. Bu nedenle 2012’de yeni bir fabrika yatırımı düşünmüyoruz. 2012’de marka yatırımına odaklanacağız.”

Maden suyunun sağlıklı olduğu bilinci gelişti

MADEN suyu ve su sektörünün gelişimi hakkında bilgi veren Davut Dişli, şunları anlattı: “2012 ve sonrasında maden suyu sektörünün ürün çeşitliliği ile beraber çok ciddi büyüyeceğine inanıyoruz. Türkiye’de maden suyu çok az tüketilirken son yıllarda maden suyunun sağlığa yararlı bir içecek olduğunun bilinci tüketici alışkanlıklarını çok farklı yerlere taşıdı. Gazlı içeceklerden insanların uzaklaşması maden suyu ve maden suyu ile beraber üretilen vitaminli ve Schorle ürünlerinin pazardaki payını arttırdı. Su ise çok daha farklı bir anlayış. Türkiye’de ambalajlı ürünlerde sosyo ekonomik gelişme ile doğru orantılı olarak markalı su ürünlerine ilgi artıyor. Ayrıca sağlıklı bir yaşam için suyun son yıllarda çok fazla vurgulanması, tüketicilerde sağlıklı yaşam için su tüketmeleri bilincinin gelişmesi bu pazarın da ne kadar büyüyebileceği konusunda beklentilerimizi olumlu olarak arttırıyor. Büyüme hem kendi içerisinde hem de markalı ürünlerde çok önemli.”
Paylaş :

Blog Hakkında seyyah1906

Market haberleri ve videoları Esnaf haberleri ve toptan Perakende fiyat listelerinden oluşan blog
    Blogger Yorumları
    Facebook Yorumları

0 yorum :

Yorum Gönder

YORUMUNU GÖNDER