sponsor reklam

market ve kuruyemişciler için dikkat edilmesi gereken faydalı bilgiler

  • Açılacak olan bakkal dükkanının zemini kaldırımdan yüksek olmamalıdır. 
  • Dükkan dizaynları yapılırken terekleri, buzdolaplarını  koymadan önce taban ve pisuvar tertibatı yer altından geçirilmeli, tabanlar, mozaik ve kalebodur gibi temiz malzemelerle döşenmelidir.

    Duvarlar boya ve badana yapılmalı, diğer alet ekipmanları da hijyenlik sağlık anlayışına uygun olmalıdır. 
  • Bakkal dükkanının vitrinleri camlı ahşap, mermer bölümlerinin olduğu yerler ise düz metal formike ve benzerlerinden yapılmalıdır. 
  • Bıçak, kepçe, teraziler, kavanozlar paslanmaz ve çelik malzemelerden olmalıdır. 
  • Bıçak vb. ekipmanlar tahta saplı olmamalıdır. 
  • İş yerinde satışa arz edilen ürünler birbirlerine koku salacak veya tahriş etmeyecek şekilde ayrı ayrı tezgahlarda olmalıdır. 
  • Pastırma, salam, sucuk, sosis gibi tüm et mamülleri diğer açık tüm süt ürünleri ve diğer gıdalardan ayrı tutulmalı, deterjanlardan uzak ,ayrı tereklerde muhafaza edilmelidir. 
  • Et, süt, sebze ve meyve çeşitleri değişen hava koşullarına göre korunmalıdır. 
  • Et ürünlerinin  renk değiştirerek bozulanlar ayrılmalıdır. 
  • Konserve teneke mamüller için ayrı reyon yapılmalı, ağız kısımları tereğin alt kısmına gelmeli ve hafif olanlar üst kısma gelecek şekilde güneşten ve ışıktan korunmalıdır. 
  • Kuru gıdalar (makarna, bisküvi vb.) daima rutubetlerden korunarak kuru ve havalı raflara konmalıdır. 
  • İçecek ürünler çeşitlerine göre dizaynı yapılarak satışa arz edilmelidir. 
  • İş yerindeki pissu giderleri daima deve boynu biçiminde olmalıdır. Bu şekilde haşaratlar  fazla barınamazlar. 
  • Dükkanda paket margarin, tereyağı, yoğurt, peynir ve tüm süt ürünleri ayrı sucuk, pastırma salam, sosis gibi et ve et mamülleri ayrı ayrı buzdolaplarında satışa arz edilmeli,
  • Tüm ürünlerin etiketleri üzerlerine konmalıdır. 
  • Kuruyemişler deterjan ve kokulu sabunlardan ayrı reyonlarda satışa arz edilmelidir. 
  • Müşteriye karşı gayet temiz giysi ve önlüklerle, traşlı olarak hizmet verilmelidir. 
  • Müşteriye arkası dönük değil, daima yüzüne karşı güler yüzlü hitap edilmeli, ekonomik kalite ve muhafaza şartları anlatılmalıdır. 
  • Ürünler sık sık kontrol edilmeli, son kullanma tarihleri yaklaşan ürünlerin fiyatları da piyasaya göre takip etmelidir. 
  • Çevredeki rakip firmalara karşı zaman zaman fiyat ve kalite kontrolü yapılmalıdır. 
  • Ambalaj konusuna dikkat edilmeli, ürünler müşteriye temiz jelatin, yağlı kağıt ambalajı ve poşetlerle teslim edilmelidir.
Paylaş :

Blog Hakkında seyyah1906

Market haberleri ve videoları Esnaf haberleri ve toptan Perakende fiyat listelerinden oluşan blog
    Blogger Yorumları
    Facebook Yorumları

0 yorum :

Yorum Gönder

YORUMUNU GÖNDER