sponsor reklam

teknoloji marketler hayallerin ötesine geçti yüzde altı büyüdü

Ürünler hayalleri aştı, teknoloji marketleri 9 milyar Euro’yu buldu
Darty Türkiye CEO’su ve Kesa Türkiye’nin ortağı Nedim Esgin, tüketici marketlerinin dünyayla birlikte aynı hızda Türkiye’de yayıldığını belirterek, “Daha önce senetle yapılan alışveriş, kredi kartına kullanımı arttıkça teknoloji marketlerinden yapılmaya başlandı. 2010 yılını yüzde 6’lık bir büyümeyle kapatacağını düşünüyoruz” dedi.

Esgin, Darty mağazalarının Türkiye’de bu yıl 20 mağazaya ulaşarak yüzde 30’un üzerinde fiziksel bir büyüme kaydettiğini vurguladı. Cep telefonu, bilgisayar ve TV’yi “üç ekran” olarak tanımlayan Esgin, “Tüketiciler bu ürünlerin neredeyse tamamına bireysel olarak sahip. Bu ürünleri en az yılda bir olmak üzere değiştiriyor. Çok hızla yenilenen bir sektör” yorumunu yaptı. Dünyada son 12 yılda klasik bayilerin pazar paylarının yüzde 50 azaldığını belirten Esgin, dünyada 13 bin 500 teknoloji marketi açıldığını kaydetti. Türkiye’de de yaşanan gelişmelerin dünyayla paralel olduğunu ifade eden Esgin, “9 milyar Euro’luk pazar hızla büyüyor, politik sorun olmadığı sürece bu büyüme gelecek yıl da devam edecek” diye konuştu.
Karma bayi payı
Teknolojik ürünlerin satış pazarında karma bayilerin pazar payının düştüğünü kaydeden Esgin, şunları dile getirdi: “11 bin 500 karma bayiden 2 bini kapandı. Tek marka satan bayilerde bir düşüş yok. Teknoloji marketlerinin sayısı ise şu anda 509. Pazar payımız 5 yılda yüzde 7’den yüzde 19’a çıktı. Muazzam dinamizm var. Uluslararası faaliyet gösteren dört teknoloji marketinin birarada olduğu tek ülke Türkiye. Buradaki fırsat büyük marketleri çekti. Daha önce senetli yapılan alışveriş kredi kartının kullanılma başlamasıyla marketlere yöneldi.”
Esgin, dünyada piyasaya sürülen ürünlerin kısa sürede Türkiye’ye de geldiğini belirtti.
Esgin, “Eskiden hayal bile edemeyeceğimiz ürünlerin hızla Türkiye’ye geldiğini görüyoruz. Geçen yıl yurtdışı fuarlarında gördüğüm üç boyutlu televizyonlar birkaç ay içinde ülkemize geldi. Teknoloji perakende sektöründe Avrupa’nın 7’nci büyük ülkesiyiz” diye konuştu.

Yılda 5 mağazayla yeri sağlamlaşacak

NEDİM Esgin, Darty’nin her sene 5 yeni mağaza açarak pazardaki yerini sağlamlaştırmak istediğini söyledi. Mağazalara günde ortamla 40 bin müşterinin girdiğini anlatan Esgin, “Darty olarak pazar payımız yüzde 2.5. Bazı ürünlerin satışında bu rakam artıyor. Rakiplerimizden bizi ayıran en önemli özellik verdiğimiz hizmet. Müşterilerimizin yüzde 50’si sadık müşteri” dedi.
Paylaş :

Blog Hakkında seyyah1906

Market haberleri ve videoları Esnaf haberleri ve toptan Perakende fiyat listelerinden oluşan blog
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 yorum :

  1. Evet Türkiye teknolojiye sadece elektronik mal alımında önem veriyo onun dışında arası pek yok gibi

    YanıtlaSil

YORUMUNU GÖNDER