Mey İçki: ÖTV artışı kaçakçılığı körükler
10/31/2010 03:56:00 ÖS
ihracat rakamı
,
kayıt dışı
,
Meze Sofrası
,
Rekorlar Kitabı
,
sağlık vergisi
,
vergi yükü
Edit
Mey İçki Üst Yöneticisi (CEO) Galip Yorgancıoğlu, sigara ve içkiye sağlık vergisi iddiasına ilişkin, “Tekrar ÖTV artışı olacaksa bu herşeyden önce kaçak, sahte ve kayıt dışılığı körükleyen birşey olacaktır. Şu anda hakikaten limitlerdeyiz” dedi.
Yorgancıoğlu, Mey İçki’nin 6 yılının değerlendirildiği basın toplantısında, 2006’nın Haziran ayında şirketin yüzde 90’ının TPG’ye satıldığını hatırlattı.
Yorgancıoğlu, bu yıl en büyük atılımlarını Yeni Rakı ile gerçekleştirdiklerini, 2010 İstanbul Avrupa Kültür Başkenti projesinin hizmet sponsoru olduklarını, Tüm Aşçılar Federasyonu işbirliği ile düzenledikleri “1001 Meze Sofrası” projesiyle, bu topraklara ait 1.500’ün üzerinde meze çeşidini gün ışığına çıkararak Guinness Rekorlar Kitabı’na girmeye hak kazandıklarını anımsattı.
Diğer çalışmalarına da değinen Yorgancıoğlu, oldukça kapsamlı bir rakı ansiklopedisi ve rakı belgeseli projelerinin bitmek üzere olduğunu bildirdi.
Temmuz ayında Expo Türkiye kapsamında Sanayi Bakanlığı ile Kültür ve Turizm Bakanlığının önderliğindeki etkinlikler çerçevesinde Çin’de Yeni Rakı’nın tanıtımını gerçekleştirdiklerini hatırlatan Yorgancıoğlu, “Yıllık 30 milyon dolar ve 4 milyon litre olan ihracat rakamımızı bu tanıtım ile çok daha yukarılara taşımayı hedefliyoruz” dedi.
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Yorgancıoğlu, Burgaz’ın alımı ile ilgili sorular üzerine, “İstanblue kalacak. Ancak kendi markamız olan Votka 67 dahil aldığımız bütün ürünleri satıyoruz. Burgaz’dan aldığımız bütün ürünleri, İstanblue hariç, hepsini satmak zorundayız. Votka 67’yi de bu satış portföyünün içine koymak zorundayız. Bu bizim vereceğimiz bir karar değil. Bu, Rekabet Kurumunun bize koyduğu şart” şeklinde konuştu.
GİDİŞAT
Financial Times’de bugün TPG’nin Türkiye’de satış düşündüğüne ilişkin bazı haberlerin yer aldığının hatırlatılması üzerine Yorgancıoğlu, şunları kaydetti:
“Bugünkü haberi okumadım. Bu gidişatın sonucunda hissedarlarımızın bazı düşünceleri olduğunu biliyorum. Ancak onunla ilgili haberi okumadım. Orada biraz spekülatif olduğunu düşünüyorum. Şu anda hissedarlarımızın almış olduğu herhangi bir karar yok ama gerek pazarın büyümesi gerek demografik şartların olumlu olması gerekse dünya pazarlarının durumuna göre çıkış stratejilerini düşünebilirler. Şu anda şirketimiz içinde bizim konuştuğumuz böyle bir olay yok. TPG bir fon. Şu anda verilmiş olan bir karar yok. Bundan sonra bu tip spekülatif haberler olabilir.”
“TPG’nin rahat alıcı bulabileceğini düşünüyor musunuz?” sorusu üzerine, Yorgancıoğlu, “Düşünüyorum. TPG’nin çıkış konusunda bir sıkıntı yaşayacağını hiç düşünmüyorum” dedi.
Galip Yorgancıoğlu, bu yıl için bir büyüme gösteremeyeceklerini ifade ederek, “Bu yıl sanırım çok az bir büyüme olabilir, nokta 1, nokta 2 büyüme olabilir veya pazar sabit kalabilir. 31 Aralık sabahı çok hoş bir ÖTV artışı sürprizi ile kalktık. Dolayısıyla yüzde 10 civarında ÖTV artışı, tüketici talebinde ciddi bir düşüş gösterdi. (Rakı pazarı) bu yıl ya sabit kalacak ya da çok az bir büyümeyle kapatacak” diye konuştu.
Votka pazarının ise büyümeye devam ettiğini, son 3 yıldan beri çift haneli büyüdüğünü bildiren Yorgancıoğlu, votka pazarında büyük ihtimalle bu yıl da çift haneli bir büyüme göstereceklerini kaydetti.
Cirolarının geçen yıl 950 milyon dolar olduğunu, bu yıl ise 925 milyon dolar civarında bir beklentileri bulunduğunu ifade eden Yorgancıoğlu, bir gazetecinin “Konya, Kayseri gibi muhafazakar şehirlerde içki tüketiminin oranı ve sizin satış oranlarınız nedir?” sorusu üzerine, içki tüketiminin her yerde farklı olduğunu, yüzde 75’inin Kuzey, Batı ve Güney bölgelerinde, yüzde 25’inin Ankara’da, yüzde 25’nin de Ankara’nın doğusunda olduğunu anlattı.
Yorgancıoğlu, “Kayseri, Konya gibi bölgelerde de içki tüketimi var” dedi.
EN BÜYÜK ORTAK GELİRLER İDARESİ
Mey İçki Üst Yöneticisi Yorgancıoğlu, sigara ve içkiden Sağlık Vergisi alınması konusunun hatırlatılması üzerine de, şu görüşleri dile getirdi:
“Bu bizim hiç beklemediğimiz birşey. Zaten şu anda alkollü içeceklerde çok yüksek bir vergi yükü var. Bir şişe içkinin aşağı yukarı yüzde 68’i vergilerden oluşuyor. 31 Aralık’ta yüzde 10 gibi, çok yüksek bir ÖTV artışı oldu. Eğer tekrar vergilerde, ÖTV artışı olacaksa bu herşeyden önce kaçak, sahte ve kayıt dışılığı körükleyen birşey olacaktır. Şu anda hakikaten limitlerdeyiz. Özellikle böyle bir vergi gelirse şarap dışındaki kayıt dışının artacağını, özellikle güneydeki otellerde satılan içkilerde kayıtdışının, sahtenin artabileceğinden endişe ediyorum. Vergide daha bir yıl olmadı ÖTV artışı... Bunun getirisinden ziyade götürüsü olacaktır. Şu anda bütçe hedeflerinin üzerinde alkollü içkilerden alınan verginin toplanması söz konusu. Bizim en büyük ortağımız Gelirler İdaresi.”
Bir gazetecinin, insanların açık mekanlarda içki içmekten çekinip çekinmediğine ilişkin sorusu üzerine, Yorgancıoğlu, alkollü içkilerin büyümeye devam ettiğini, bu yaz çok ciddi saha ziyaretleri yaptığını, Sarp kapısına kadar gittiğini, bu tip şeylerle karşılaşmadığını ifade etti.
İhracatın çok iyi gittiğini dile getiren Yorgancıoğlu, Tekel’den devraldıklarında 1,6 milyon litre ihracatları olduğunu, şu anda bunu 4 milyon litre olduğunu belirterek, ABD’de çok ciddi atakları olduğunu, 42 eyalette ürünlerinin dağıtıldığını, ihracatı çok daha geliştireceklerini düşündüklerini kaydetti.
Yorgancıoğlu, “4 yılda 2 misline çıkardık. Önümüzdeki 3 yıl içinde tekrar 2 misline çıkarmayı, 2-3 misline daha çıkaracağımızı düşünüyorum. İhracatta çok ciddi stratejilerimiz var. İhracatın yüzde 90’ı rakı. Yeni Rakı’yı dünya markası yapma hedefimiz var. Bu yıl Yunan adalarında da ürünlerimizi bulundurduk. İhracatta şu ana kadar yatay büyüme sağladık. Bundan sonra ise dikey büyüme olacak” diye konuştu.
Almanya’da artık Türk olmayanlara da rakı içirebildiklerini belirten Yorgancıoğlu, Irak pazarına 100 bin litre civarında satışları bulunduğunu, şu anda girmeye çalıştıkları en büyük pazarın Rusya olduğunu bildirdi.
milliyet haber
0 yorum :
Yorum Gönder
YORUMUNU GÖNDER